Vliegreis - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cunera - WaarBenJij.nu Vliegreis - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Cunera - WaarBenJij.nu

Door: Cunera

Blijf op de hoogte en volg Cunera

29 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

29 maart
Bij het ontbijt snakken we naar een Nederlands bakkie koffie. Het is goed dat het einde in zicht is. We hebben al veel van Sydney gezien en maken er vandaag een rustig dagje van, alhoewel....
We lopen op het strand, langs de zee af. De Voeten worden zo ook nog eens lekker gemasseerd. Het is heerlijk warm, de zon schijnt volop en is het nog rustig op het strand. We proberen onze namen in het zand te schrijven op de plekken die zo mooi glad zijn wanneer er net een golf aangespoeld. Maar het is niet gelukt, de golven te snel, we kwamen steeds te laat. Het was wel een fijne bezigheid. We lopen nog iets verder naar boven waar nog mooie uitkijkplaatsen zijn. We komen langs een speelveld waar veel moeders met baby's zitten, het leek wel een crèches. Zo zijn er ook afgebakende stukken waar kleine kindjes toch de zee in kunnen. We drinken een milkshake en gaan even naar ons appartement.

Willy en ik besluiten om nog even naar de zee te gaan en ook het water in te gaan. Het is lekker fris en door de golven ben je gelijk helemaal nat. Het is heerlijk om je over te geven aan de golven. Wanneer er een golf met schuimkloppen aankomt komt deze met een grote snelheid en kracht over je heen. Mijn keel, neus en mond worden gespoeld door het zoute zeewater. En zo volgen er meer en iedere keer wordt je verder het strand aangespoeld tot ik op een geven moment met mijn buik op het droge zand belandde. Nog even kort zonnen. De rescue sprak door een megafoon dat er niet zo ver de zee ingegaan mocht worden. Nog geen 10 minuten later moesten snelde ze het water in om 3 mensen op te halen. Om 15:30 uur gaan we kijken naar een voetbaltraining van de kinderen van Ruud en Desiree. Leuk om die mannekes bezig te zien. Om 18:00 sluiten we ons weer bij hen aan om gezamenlijk te eten bij de Pizzeria. Het was heel gezellig. Het is 's Avonds nog lekker warm en we gaan nog wat winkeltjes binnen maar die sluiten al snel. Nog een kop koffie en dan weer lekker slapen.